Aktuellt

Välkommen till förbundskansliet!
16 april 2024

Välkommen till förbundskansliet!

Vi har ett fåtal platser kvar den 11 juni. Kom på besök på Reumatikerförbundets kansli i Stockholm. Ni får möta flera i personalen som informerar om det senaste inom medlemsregistret, kommunikation med mera.

Kom igång med ID-Relay
16 april 2024

Kom igång med ID-Relay

ID-Relay är ett webbaserat verktyg för att utforma och skicka professionella nyhetsbrev. Reumatikerförbundet använder det för både INFO och medlemsbrev. Nu kan din förening skicka brev till era medlemmar med samma verktyg för en kostnad av 500 kr om året.

Inspirationsfilmer om forskare och forskningspartners som samarbetar
12 april 2024

Inspirationsfilmer om forskare och forskningspartners som samarbetar

Hur går det till att ha en forskningspartner med i projektet? Hur kan vi samarbeta? Det kan finnas en del funderingar kring det men här kan du titta på fyra inspirationsfilmer som belyser samarbetet mellan forskare och forskningspartner.

Suzanna Grzechnik

Webbinarium med genusforskaren Anke Samulowitz
12 april 2024

Webbinarium med genusforskaren Anke Samulowitz

Så riskerar uppfattningar om kön påverka din behandling av långvarig smärta

Skicka in era årshandlingar

Skicka in era årshandlingar

Nu är det dags att sammanfatta ert engagemang under förra året. Skicka in era årshandlingar så att vi tillsammans kan säkerställa att utbetalningarna av medlemsavgift kommer er tillhanda. Tack för ert fortsatta samarbete!

Registrera förtroendevalda

Registrera förtroendevalda

Det är viktigt att säkerställa att er styrelse och övriga förtroendevalda är korrekt registrerade och uppdaterade i vårt register. Vi uppmanar er att noggrant granska och uppdatera era nuvarande uppdrag.

Verksamhetsstöd

Verksamhetsstöd

Under 2024 har ni möjlighet att erhålla bidrag för att stärka kompetensen hos era förtroendevalda. Syftet är att stärka föreningarnas roll och därigenom både behålla och attrahera nya medlemmar.

Börja använda Office 365

Börja använda Office 365

För att underlätta ert arbete och samtidigt garantera vår IT-säkerhet rekommenderar vi starkt att alla använder Office 365. Genom att använda denna plattform kan ni dra nytta av en mängd funktioner som förenklar era arbetsprocesser.

Louise Persson

Kika in i vår nya nätbutik!
11 april 2024

Kika in i vår nya nätbutik!

I nätbutiken hittar ni allt som er förening/distrikt kan tänkas behöva. Vi erbjuder ett skräddarsytt utbud av produkter som är utformade för att underlätta för er att rekrytera och stötta medlemmar samt arrangera olika aktiviteter.

Välja gångstavar
10 april 2024

Välja gångstavar

Hur väljer man gångstavar? Elin tipsar om tre huvudsakliga typer av gångstavar.

Spelade trots smärtan – i 40 år
9 april 2024

Spelade trots smärtan – i 40 år

I fyra decennier har tonerna från Kari Sjöstrands saxofon skänkt glädje och livslust åt publik och fans i både Europa och USA. Som musiker, tonsättare, lyrikskrivare och konsertarrangör har hon vigt sitt liv åt att skapa och sprida musik, ända sedan hon upptäckte jazzen i tonåren. Nästan lika länge har hon burit på en smärtsam hemlighet – aggressiv reumatoid artrit (RA).

Min berättelse - Jenny Jägerfeld
27 mars 2024

Min berättelse - Jenny Jägerfeld

Reumatismen har påverkat flera livsavgörande beslut för författaren Jenny Jägerfeld. Idag har hon fått distans till sin sjukdom – och är kanske redo att skriva om den.

...